Od początku swojej działalności OKNOPLAST wspiera kulturę. Przedsiębiorstwo angażuje się na tym polu nie tylko lokalnie – w kraju i Małopolsce, w której mieści się główna siedziba firmy. Ważnym rejonem aktywności producenta są również tereny poza granicami Polski. Teraz OKNOPLAST zdecydował się na uczestnictwo w kolejnym projekcie kulturalnym łączącym rodzimą i międzynarodową perspektywę, tym samym wspomagając publikację książki polskiego ambasadora we Francji Tomasza Orłowskiego.

Podkrakowska firma od lat pozostaje obecna na licznych rynkach zagranicznych. Swoją ofertę i sposób funkcjonowania w poszczególnych państwach zawsze dostosowuje do przyzwyczajeń, potrzeb i perspektywy mieszkańców, dostrzegając różnorodność gustów, dominujących stylów i oczekiwań. Takie podejście przełożyło się także w dużej mierze na CSR-ową i kulturalną działalność przedsiębiorstwa. Zgodnie ze swoją strategią od lat chętnie bierze ono bowiem udział w inicjatywach związanych z promowaniem polskiej kultury za granicą, jak również tych ukazujących dorobek kulturalny innych społeczeństw.

Francja polskim okiem

Swoistą mieszanką tych dwóch perspektyw jest właśnie książka Nasz zakochany przewodnik po Francji, czyli dyplomatyczna ratatouille autorstwa Tomasza Orłowskiego, który przez wiele lat pełnił funkcję ambasadora Polski we Francji i Monako, a następnie – we Włoszech i San Marino. Był także szefem Protokołu Dyplomatycznego i wiceministrem spraw zagranicznych. W literackiej formie sportretował on Francję widzianą oczami zakochanych w niej Polaków. Na łamach publikacji czytelnicy znajdą więc miks interesujących anegdot i wspomnień ze świata ambasadorskiego, nieoczywiste wnioski uważnego obserwatora lokalnej kultury, sztuki i historii czy nawet wskazówki i spostrzeżenia admiratora lokalnej kuchni. Połączone w wyważony sposób wątki ukazują szeroki obraz współczesnej Francji, na który składa się wiele ciekawych detali.

– Cieszymy się, że możemy wesprzeć tak wspaniałą inicjatywę. W Grupie OKNOPLAST bardzo istotne dla nas jest dostrzeganie wyjątkowej kultury, historii i potrzeb każdego ze społeczeństw i chcemy taką postawę promować. Wkład w publikację pana Tomasza Orłowskiego był kolejnym krokiem w tym kierunku – tłumaczy Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu w Grupie OKNOPLAST.

OKNOPLAST na rzecz kultury

W ciągu 25 lat działalności, które OKNOPLAST świętował w zeszłym roku, firma zaangażowała się w blisko 40 inicjatyw kulturalnych, a ze współpracy skorzystało 10 tys. osób. Wśród tych przedsięwzięć znalazły się m.in. coroczny mecenat wystawy sztuki z cyklu „Jasiński&Friends”, patronat nad Konkursem dla Młodych Architektów,  partnerstwo konkursu Young Design dla młodych projektantów, a także partnerstwo obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości w Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Bratysławie.

OKNOPLAST
press box