Trwa XVII edycja konkursu na Projekt Łazienki Publicznej KOŁO. Tym razem konkurs poszerza swoją formułę. Oprócz wyłonienia zwycięskiego projektu toalety w Parku Zachodnim we Wrocławiu, organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na ważne kwestie społeczno-kulturowe, związane z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej. Stąd pomysł na uruchomienie akcji pod hasłem „Nie olewamy miasta”.

Nowa inicjatywa ma swoje źródło w wieloletniej tradycji konkursu na Projekt Łazienki Publicznej a za inspirację do jej powołania posłużyły doświadczenia organizatorów we współpracy z twórczymi środowiskami architektów i projektantów. Jak mówi Justyna Zborowska, Koordynator ds. PR firmy KOŁO: – Kolejne edycje pokazały nam, że konkurs spotyka się z dużym odzewem nie tylko wśród osób z branży, do których jest bezpośrednio skierowany – architektów i studentów. Ostatnie realizacje, takie jak pawilon „Plażowy” w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym, czy powstający właśnie obiekt w Krakowie uświadomiły nam, że tematem żywo zainteresowani są również miejscowi aktywiści, animatorzy kultury, artyści, przedstawiciele miast oraz sami mieszkańcy. Jednym słowem wszyscy ci, dla których losy i rozwój miasta – jego wygląd, architektura, a także stan czystości – są ważne. Tym bardziej, że oprócz swoich podstawowych funkcji, obiekty te to także ciekawe miejsca spotkań i nowe, atrakcyjne architektonicznie punkty na mapie miasta, doceniane przez zagraniczne serwisy, takie jak ArchDaily.com. Dlatego w tym roku, oprócz zachęcenia projektantów do udziału w konkursie, postanowiliśmy zaprosić do współpracy wszystkich tych, którzy pragną zmieniać przestrzeń miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną, komfortową i estetyczną. Tak powstała inicjatywa „Nie olewamy miasta”, w ramach której chcemy zbudować społeczność „Koło kultury miejskiej”.

Akcja „Nie olewamy miasta” zyskała już swoich pierwszych zwolenników. Wśród nich znajduje się Aleksandra Czupkiewicz, studentka Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Architektury, czynnie zaangażowana w życie społeczne Wrocławia: – Chcemy zwrócić uwagę nie tylko architektów, ale przede wszystkim mieszkańców, na kwestię przestrzeni miejskiej, jej architektury oraz wpływu oddolnych inicjatyw na rozwój miasta. We Wrocławiu działa wiele organizacji skupiających miejskich entuzjastów, np. Akcja Miasto, Towarzystwo Upiększania Miasta czy Wsypa Słodowa 7, których praca i zaangażowanie prowadzą do wielu pozytywnych zmian. W organizowanej wspólnie z firmą KOŁO akcji, ważny punkt naszych działań stanowi zaplanowana na 13 maja debata pod hasłem „Nie Olewamy Miasta. MIKROarchitektura – MAKSIspołeczeństwo.” Punktem wyjścia do dyskusji będzie siła oddziaływania małych form urbanistyczno-architektonicznych. Przykłady takich instalacji jak „Polegiwacz” Mikołaja Smoleńskiego czy hit zeszłorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego – „Projekt Rowerowy Wrocław” pokazują, że warto o tym rozmawiać i wspierać realizację takich pomysłów oraz, co najważniejsze, że dzięki takim inicjatywom wzrasta zaangażowanie mieszkańców w sprawy miasta.

Szczegóły na temat konkursu dostępne są na stronie www.konkurskolo.pl . Ponadto, aktualności na temat akcji  „Nie olewamy miasta” można znaleźć na profilu Koło na Facebooku www.facebook.com/KOLOzawszewdobrymstylu   oraz na blogu nieolewamymiasta.wordpress.com .
 

Partnerzy i patroni konkursu:
 


Od ponad 50 lat  KOŁO jest wiodącym na rynku producentem i dystrybutorem wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. Od lutego 2015r. jest również częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych.  W ofercie firmy znajdują się najwyższej jakości wyroby marki KOŁO, Keramag i Keramag Design, takie jak: ceramika i meble łazienkowe, wanny i brodziki akrylowe, kabiny prysznicowe oraz systemy instalacyjne.

Sanitec KOŁO
Więcej informacji z firmy Sanitec KOŁO ( press box )