Nowoczesne wzornictwo, ochrona środowiska, oszczędność miejsca oraz indywidualne potrzeby – to czynniki determinujące odpowiedź na stale powracające pytanie: wanna czy prysznic? W odpowiedzi na nie powołana przez markę Roca Akademia, przygotowała raport stanowiący kompendium wiedzy oraz inspirację dla wszystkich poszukujących funkcjonalnych i  innowacyjnych rozwiązań.

Zaprezentowane w raporcie dane stanowiły punkt wyjścia do merytorycznej dyskusji partnerów projektu oraz internautów na temat kąpielowych preferencji Polaków. Jak wynika z badań Akademii Roca, wpływ na wybór wanny lub prysznica, mają wiek, płeć oraz styl życia konsumentów.

Wanna czy prysznic? to raport inaugurujący działalność Akademii Roca. Celem naszego projektu jest udzielenie konsumentom wsparcia oraz informacji na temat urządzania łazienek. W trosce o nich, ukazaliśmy złożoność dylematu pojawiającego się podczas aranżowania strefy kąpielowej. W zawartości raportu, oprócz wyników badania, zawarliśmy opinie ekspertów, porady użytkowników a także artykuły na temat materiałów, funkcjonalnych dodatków oraz różnorodnych modeli  – mówi Joanna Dec-Galuk, Marketing Manager w Roca Polska.

Odwieczny dylemat: wanna czy prysznic?

49,5% do 50,5% z przewagą dla prysznica – w ten sposób Polacy odpowiedzieli na pytanie: „Wanna czy prysznic?”. Wyniki badania wskazują, że wybór produktu jest skorelowany z płcią oraz wiekiem kupującego. W grupie preferującej długie kąpiele dominują kobiety (63%) i osoby starsze (65%). Z kolei aż 67% mężczyzn oraz 64% najmłodszych respondentów korzysta chętniej z prysznica.

Kompendium wiedzy dla każdego

W merytorycznej dyskusji zawartej w raporcie przedstawione zostały argumenty pokazujące atuty obu kąpielowych opcji. Na korzyść wanny przemawiają aspekty bezpieczeństwa dzieci, łatwość w utrzymaniu czystości oraz relaksacyjna funkcja domowego SPA. Natomiast prysznic wybierają aktywne osoby ceniące ekonomię miejsca w łazience, oszczędność swojego czasu oraz troszczące się o środowisko. Na temat walorów obu rozwiązań wypowiedziało się grono specjalistów; redaktorzy tytułów wnętrzarskich („Świat łazienek i kuchni”, „Dobrze mieszkaj” i „Łazienka”), portali („Czas na Wnętrze”, „InfoArchitekta”, „Mieszkanie z pomysłem”), programu w paśmie DOMO+ oraz autorki blogów (Apetyczne Wnętrze, Scraperka, Oczekując, Wnętrza Zewnętrza, Make Home Easier).

Porady specjalistów w przystępnej formie – Akademia Roca  
Akademia Roca to inicjatywa powstała w celu wspierania radą oraz informacją wszystkich zainteresowanych nowoczesnym designem i funkcjonalnym rozwiązaniami. Skupiając środowiska internautów, blogerów i ekspertów z branży wnętrzarskiej, prezentuje ich opinie oraz wyniki badań, publikowane w formie atrakcyjnych raportów. Kompleksowe poradniki są pomocne dla wszystkich stojących przed wyzwaniem urządzenia łazienki zgodnej z najnowszymi trendami – stylowej, funkcjonalnej, ekologicznej, a jednocześnie oddającej indywidualizm użytkownika oraz zaspokajającej jego potrzeby.

Więcej o Akademii Roca oraz raport do pobrania na stronie www.akademiaroca.pl


ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, meble łazienkowe oraz dodatki, i płytki ceramiczne. Firma zatrudnia 21 100 pracowników, posiada 78 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 135 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa też w Chinach, na Bliskim Wschodzie oraz wielu krajach Azji i Afryce.  
 
Grupa ROCA to łącznie ponad siedemdziesiąt marek z branży wyposażenia łazienek na całym świecie. W Polsce należą do niej: Roca, Laufen oraz POOLSPA.

www.roca.pl
www.laufen.pl
www.poolspa.pl

 ROCA