PGE Obrót zawarła z jednym z najbardziej energochłonnych odbiorców w Polsce umowę na sprzedaż energii. Jej częścią jest umowa typu PPA (Power Purchase Agreement) na dostarczenie zielonej energii o wolumenie ponad 90 GWh w skali roku. To jeden z największych na polskim rynku energetycznym kontrakt polegający na bezpośrednim zakupie energii elektrycznej od wytwórców energii.

Umowa na łączny wolumen 0,8 TWh rocznie będzie obowiązywać w latach 2024-2030. Jest to zindywidualizowana oferta PGE Obrót odpowiadająca na potrzeby najbardziej wymagających klientów, zużywających dużą ilość energii. Zielona energia w ramach umowy PPA pochodzić będzie z farmy fotowoltaicznej PGE Jeziórko zlokalizowanej na Podkarpaciu.

Umowa PGE z hutą CMC Poland to jeden z największych kontraktów polegających na bezpośrednim zakupie energii elektrycznej od wytwórców energii na polskim rynku energetycznym. Jesteśmy nie tylko gwarantem stabilnych dostaw energii, ale również służymy naszym klientom wiedzą, oferując eksperckie wsparcie i doradztwo – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

CMC Poland jest jednym z liderów produkcji stali w Europie, wykorzystującym najnowocześniejsze technologie przyjazne dla środowiska. Jest największym producentem stali w Polsce w technologii pieca elektrycznego, bazującej w 100% na złomie z recyklingu. Wyroby CMC Poland wykorzystywane są głównie w branży budowlanej, maszynowej, rolniczej i energetycznej.

Zawarcie umowy poprzedzone było długimi wspólnymi konsultacjami i negocjacjami, podczas których udało nam się wypracować optymalny produkt, odpowiadający naszym potrzebom. CMC realizuje bardzo ambitne cele związane z kwestiami środowiskowymi polegające m.in. na ograniczaniu emisji CO2. Umowa z PGE zapewnia zwiększanie udziału energii odnawialnej w naszym miksie energetycznym, dlatego jest ważnym krokiem w realizacji celów środowiskowych naszej firmy – mówi Jerzy Kozicz, prezes zarządu CMC Poland.

Huta CMC Poland jako przedstawiciel przemysłu energochłonnego, oprócz dużego wolumenu zużycia energii, odznacza się złożonością potrzeb i nowatorskim podejściem do biznesu, co determinuje potrzebę spersonalizowanej, eksperckiej obsługi handlowej.

W centrum naszej działalności są klienci. Stawiamy na długotrwałe relacje biznesowe, które pozwalają na optymalne zrozumienie potrzeb i odniesienie ich do sytuacji na rynku energii. Zdajemy sobie sprawę, że naszym atutem oprócz możliwie jak najlepszych warunków handlowych, a także wartości sprawdzonej marki, jest obsługa posprzedażowa i fachowe doradztwo w czasie trwania umowy – mówi Mariusz Rędaszka, prezes zarządu PGE Obrót.

PGE Obrót  obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji, jednostek samorządu terytorialnego i gospodarstw domowych. Stawia na szeroką ofertę produktową, partnerskie relacje, niezawodną obsługę, gwarantując kompleksową realizację potrzeb energetycznych. W swojej działalności PGE Obrót kieruje się troską o środowisko naturalne. Realizując strategię Grupy PGE w obszarze sprzedaży detalicznej, zapewnia klientom szeroki dostęp do zielonej energii. Promuje też proekologiczne postawy, takie jak np. korzystanie z PGE eFaktury.

PGE Obrót

press box